Zdravo starenje i uloga vašeg fizioterapeuta

30.01.2019.

piše: Matko Vuksanić, bacc. physioth.,
glavni fizioterapeut Lječilišta Bizovačke toplice


Različita istraživanja, među kojima je i ono Svjetske zdravstvene organizacije, ukazuju na značajni doprinos fizikalne terapije zdravom starenju i smanjenju troškova u zdravstvu.

Stručnim savjetima i posebno dizajniranim programima za vježbanje, fizioterapeut vam može pomoći prevenirati razvijanje kroničnih stanja i svladati neka fizička ograničenja.
Kao stručnjaci za fizičku aktivnost koji imaju ključnu ulogu u sprječavanju mnogih bolesti i invaliditeta, fizioterapeuti mogu pomoći osobama s cijelim nizom smetnji i problema koji se pojavljuju prilikom procesa starenja:

• bol
• prijelom
• artritis
• srčane bolesti i moždani udar
• demencija i mentalno zdravlje
• amputacija
• bolesti živčanog sustava poput Parkinsonove bolesti
• dijabetes
• maligne bolesti
• plućne bolesti

Kad je riječ o ljudima treće životne dobi, fizioterapeuti pomažu da budu samostalni, poboljšavaju kvalitetu njihovog života te posljedično smanjuju troškove liječenja, od čega korist ima i šira zajednica.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, 50 posto manji je rizik od razvijanja ograničenja u kretanju za ljude koji su fizički aktivni. Istovremeno više od trećine osoba starijih od 70 godina ne slijedi osnovne smjernice o fizičkoj aktivnosti.

Padovi
Svaka treća osoba starija od 70 godina života doživi pad svake godine, pri čemu su ozljede često ozbiljne. Broj padova manji je za 30% kod starijih osoba koje slijede individualne programe vježbanja.


Moždani udar
Svake godine 5 milijuna osoba godišnje zadesi trajni invaliditet kao posljedica moždanog udara. Umjerena fizička aktivnost može značajno smanjiti rizik od moždanog udara, a onima koji su ga pretrpjeli, fizikalna terapija pomaže vratiti puni fizički potencijal i smanjuje mogućnost remisije.

Demencija
Fizička neaktivnost može doprinijeti riziku od demencije i za 20 posto. Svake godine 10 milijuna slučajeva demencije bilo bi moguće izbjeći kad bi odrasle osobe redovito vježbale.

Komentari

Trenutno nema komentara

Dodaj komentar

Polja označena sa zvjezdicom (*) su obavezna

*  
*  
*  
*  
vrh stranice